U Click Me...I Click U Back

Friday, March 4, 2016

Bersyukur Sangat...Alhamdulillah

As salam...


hari ni masa free aku lepak2 dekat makmal komputer siapkan kerja2 tertangguh
selalu jugakla cikgu2 pend khas bawak anak2 istimewa nih datang makmal menggunakan komputer...ada slot untuk murid2 khas nih...
aku rajin la sembang dengan huda (cikgu khas) ni pasal masalah2 murid2 khas ni...
ada tuh yang adik beradik ada masalah macam ni...memang simpati sangat...
dan adala 2-3 murid istimewa ni anak2 artis
tapi tak perlula aku mention sini....
 


pastu terdetik dalam hati aku...
sebab selalu komplen2 dekat husband pasal dak Aish asyik melasak aje...
serius okeh...fenat sangat jaga dia...
ni bukan aku nak komplen2 merungut tau...
aku just nak cerita dak Aish punya tak diam memang lain macam sikit...
dalam kereta dia boleh dok saje2 tumbuk2 aku...saje2 tumbuk tau..pastu aku lepuk dia dia tumbuk lagi kuat...#tension-aku
 niat aku lepuk tu nak bagi pengajaran la..
nan hado okeh...
sekarang ni dia suka cari pasal dengan kakcik dia tau...huhuhu... 
kesianla kena tarik rambut bagai...aku serius tak tahula dia belajar dekat mana??
#stress-ummi-ko-dik



aku dapat rasakan jaga dia sorang macam jaga 3 anak lelaki...hehehehe
sekarang dia ada peel tetiba ajak kita pergi makan kedai ko...selalunya dengan abah dia la..sebab abah dia selalu bawak dia sarapan telur separuh masak pepagi....hadoii...memang tak boleh nak ajar sangat kan??



pastu ko kalau nak pergi Mall sekejap2 ke..
memang aku takkan bawak diala..
nanti macam2 dia nak...dia pantang jumpa kedai yang ada jual mainan esp tobot...
memang kena paw memanjang kot...
banyak kali dah aku pakat2 kenyit mata dengan cashier jangan punch harga mainan yang dia bawak gi kat cashier..
haila..cerdik sangat sebab dia dah tak percaya kat aku kalau aku mintak nak pegang mainan tuh...T__T



kalau pergi mana2 tempat yang aku dah sedia tau kat mana kedai mainan ada...
aku memang sanggup pusing kot jauh semata takmo bagi dak Aish nampak mainan tuh..
ko memang takkan dapat pujuk dia...dia nak juga mainan tu..pedulik!!!

   mamat muka tak penah bersalah...hahahaha


hari Ahad lepas aku keluar g festival city bayar bil digi..selalunya takde bawak pun..
tapi malam tu terpaksa bawak sebab tak boleh nak curi2 keluar...
aku tak ingat pulak depan kiosk digi tu ada mainan kuda2 tuh...dia dah sibuk ajak aku naik..masa tu kakngah dia ada..kakngah dia la jaga layan semua...

    berjayala jugak paw aku rm5 naik benda tu tak sampai seminit kot...huhu



pastu dah turun semua elokla dia main2 ngan kakngah dia..aku punya turn belum lagi sampai nak bayar bil...bila dah sampai turun aku...setel semua...dah dia mintak naik lagi benda alah tuh...aku cakap aku takde duit...ummi kena gi ambk duit dulu baru boleh naik...terus dia diam..kalau tak dia dah start dah gelepar badan dia kat atas lantai mall tu weyhhh.... 
tu memang perangai dia dah bab2 baring atas lantai mall tu dia dah champion sangat
abah dia selalu berangin bila dia buat camtuh...so aku jela pujuk2 angkat dia elok2...selalunya dia takmo aku..dia nak bapak dia jugak...kohkoh
  



kira halal la aku menipu dia camtuh... 
terpaksa la sebab nanti asyik turutkan aje..
lepas2 ni dia dah tau semua yang dia mintak dia akan dapat...melampau la kan kalau camtuh??




tapi bila aku tengok budak2 istimewa ni..
aku rasa bersyukur sangat Allah bagi anak2 aku sihat...aktif..even macam2 karenah yang terpaksa aku hadap...memang tak dinafikan penatla jugak sebab memang ko kena pk banyak kali nak jejalan ke..nak melancong ke dengan adanya dak Aish...hahahaha  
sebab dia boleh buat pasal dekat mana2 je okeh..aku ni dah biasa tebal muka orang tengok dak Aish mengamuk2 dekat mall...sambil baring2 atas lantai...huwaaaa....

   tapi bila aku tengok gambar dia seronok2 camni..apala sangat rm5 banding dengan keseronokan yang dia rasa kan???

11 comments:

lieyalatif said... Reply Comment

hahahaahah budak bijak aish ni rin...panjang akal...mcm dayyan jugak le ni...mentang2 die paling kecik dan bujang terhangat manja kat umah tu, tu yg peel mcm tu...sakan noo manjanye.....

Ena said... Reply Comment

Assalamualaikum..

hehe.. sy fhm situasi tu anak2 sy pun lasak juga dulu. skrg dah besar sikit laen pulak lasaknya. Yg perempuan or lelaki mereka ni sama je.. cuma kakak masa kekecik gini lagi champion dr adik.. kikiki..

ba mainan tu mcm tu juga la.. klu dia kata nak.. nak juga.. adehhhh

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

Syukur alhamdulillah Rine..
Apa pun dugaan & cabaran yang Allah bagi kita redha ;)

Yana Libra said... Reply Comment

susah gak kalau semua kena bagi kan? kena ajar susah jugak..tp ayat last tu mmg betul gak..huhu..kesimpulannya boleh tp berpada2?

Aeen said... Reply Comment

Mcm raees je perangai dy kak..telur stgh masak tu ..mmg tiap2 hari la dy makan...pastu wat peel tumbuk2 tu mmg slalu gak la..dgn nenek n atok dy pon dy belasah..kadang2 xtahan ain lepuk jgk..geram je tgk..

achiek anis said... Reply Comment

Uih penangan anak jantan ye..risau plak memikirkan hero ku sorang ni..jgn la mcm2 peelnya nanti..hehe

Falsya said... Reply Comment

Akak, falsya terbayang anak nana mia bile akak cite psal aish..hehe..

Falsya nie xtau mcm mana pulak peel anak bujang sorang nie bile dh besar..kecik2 ye la nmpk molek lg..dh besar nnt xtau mcm mana akal die..;)

Putri said... Reply Comment

ala aisy comelnya dia
suka paw mama dengan abah ye
saya pun selalu kena dengan anak yg sulung
sebelum pergi sekolah..dia mintak singgah stesen minyak nak
beli air kotak..ikutkan saja lah..asalkan dia x buat perangai

CikNaa said... Reply Comment

kak..betul apa akak cakap. saya ni anak2 demam pun dah rasa menyesal bila anak sihat asik marah je..nyesal betul. apa-apa pun sentiasa bersyukur Allah beri anak yg aktif kan kak..

LydSunshine said... Reply Comment

Tak tau kenapa, saya mmg suka baca kalau RIn cerita pasal Aish. Selalu senyum2 sendiri. Padahal Rin cerita dengan nada stress tapi saya baca dgn nada santai so rasa mcm comel je karektor dia. Jangan marah ye. Kekeke.

Tapi betul tau, saya pun terfikir betapa bersyukurnya sebab anak sihat.

♥TheOnlyFarah♥ said... Reply Comment

Huhuhu...sama la kita akak.. Anak lelaki nk mmg lasak dia lain mcm sikit,,.harap2 bila dh besar sikit pandai la diorg behave kan.. :)