U Click Me...I Click U Back

Monday, December 7, 2015

Aktiviti Kami Sepanjang di Penang - Part 1

As salam...

sekejapan aje dok Penang...
pastu aktiviti satu hari tak lekat rumah..
ko bayangkan pagi keluar...kul 11 malam baru jejak rumah...
fenatt aku melayan hubs aku bejalan sana sini..
sampai peluh ketik...
sampai lenguh kaki2...
tu berjalan naik kereta tuh
kalau jalan kaki mau fitam 40ribu kali
#dramasangatko
pastu tu tak termasuk anak2 aku berperang bergaduh sakan...




celik2 biji mata je pagi 1st day dekat kepala batas...
hubs aku ngajak sarapan dekat depan rumah kami jek...
so jalan kaki je sementara anak2 aku belum bangun tidur lagi...
aku bedal nasi lemak pastu bungkus bawak balik untuk anak2...

setel sarapan!!


lepas anak2 dah siap semua...
mohla kita mulakan aktiviti ke kampung hubs aku di permatang tinggi A...
sebelum ke situ kami singgah makan dulu di Shahul Hamid Kepala Batas pekena coq udang fav hubs aku...
aku pun layan sekali sebab dah lama tak makan...
aku kurang suka tapi saje je makan....
sebab bolehla telan...
bukan makan selalu pong....




lepas tu bermula la aktiviti keliling kg Permatang Tinggi A


muka dah belengas pun sapa ada kisah kan??
memang penat okeh...
sampai terdetik dalam hati...
"laki aku ni nak singgah semua rumah ke...ramah sangat"
hahahahaha....




sini memang ramai sedara mara warih hubs aku...
sebab husb aku dibesarkan dekat sini..
cuma rumah pusaka arwah PIL aku biras aku dok sekarang...
so bila kami balik kami tidur rumah sendiri la dekat pokok sena...


ni antara sedara mara hubs yang sempat kami singgah lepak..
tak kering gusi aku melayan hat baju putih tuh...
hubs aku panggil dia abang jen...
memang kelako...aku gelak kuat pulak tuh..
memang dah tak cover2 dah....
kohkoh


ko tengokla seketul mamat ni..
masam aje bau dia...
mana taknya...sakan betul dia berguling2 dalam kereta...
berperang dengan kakak2 dia...
haihhh!!!




lepas setel tawaf 1 kampung hubs aku...
then singgah pulak MARDI kat kepala batas
kakak ipar aku baru dapat tender kat kantin sana..
so menyinggahla melawat dia...
aku memang rapat dengan kakak ipar aku yang nih...
hehehehe...





pastu pergi pulak sg petani...
nyinggah rumah sepupu hubs aku..
pastu rumah mak sedara aku kat Taman Ria....

lepas maghrib semua...


nyinggah pulak makan bihun sup dekat somewhere area kepala batas jugak..
tak silap aku dekat Lahar Kepar...
sedap bihun sup dia..
popular jugak la Bihun Sup Pak Mat nih...


inila rupanya...kalau nak pedas ke tak hampa buleh habaq kat pekerja depa naaa...




sekian dulu kisah ceq dekat penang nun...
esok2 ceq samsung part 2 play naa..
doakan ceq rajin jah...hahahahahaha


8 comments:

mama tisya said... Reply Comment

bihun sup tu nmpk sedap

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

hahaha kalau dah balik kampung memang macam tu lah gayanya.. semua sedara mara nak kena jenguk.. itu pesen kalau i ikut my FIL..
Ok lah tu Rine.. at least bleh kenal sesedara.. senang nak menjemput anak kawin dah besar sok.. hihihi

Julia Johari said... Reply Comment

Tudiaa....jauh perjalanan luas permandangan, makanan pun sedap2...happy holiday sis

mrs kayrul said... Reply Comment

Bestnya jalan2 kat kepala batas tu...lama dah x balik sana..

Suria Lekatlekit said... Reply Comment

kita baca tumpang rasa penat.. hahaha.. banyak sungguh Yb melawat kawasan katanya. Mau tak berpeluh hero kecik.

Amanda Suria said... Reply Comment

tu diaaa...sesekali balik kg memang berjalan sakan...seronok kan dapat balik kampung

Yana Libra said... Reply Comment

mcm best....tp penatnye kena tawaf satu kg..huhu

QasehnyaRania said... Reply Comment

tu dia mmg jalan jalan cri makan n melawat sedara mara je kan.
sekali sekala balik kg gituu la rutin sama la mcm saya juga