U Click Me...I Click U Back

Tuesday, July 7, 2015

Resepi Ayam Masak Ubi Kentang Ala Pakistan

As salam

cepatan ambik kertas dengan pen...
meh2..salin resepi best nih...

series....ni resepi orang malas masak cam aku...
senang masak 1 jenis nih je bertambah2 anak2 aku makan...
memang suka sangat sebab boleh makan dengan nasi..roti ke atau paratha...
series sedap bak hang!!!!

resepi ni korek dari ma aku..
memang resepi orang pakistan kot...
hahahahaha


Bahan-Bahannya

  1. setengah ekor ayam dipotong kecik
  2. 4-5 biji kentang
  3. 5 sudu besar cili blend
  4. 2 biji bawang besar
  5. 3 ulas bawang putih
  6. 1 cawan air asam jawa
  7. 2-3 cawan air 
  8. 2 biji tomato
  9. minyak untuk menumis
  10. garam secukup rasa

Cara Membuatnya


  1. blend bawang besar + bawang putih dan cili blend
  2. panaskan minyak dan tumis bahan blend sampai pecah minyak
  3. masukkan air asam jawa dan ubi kentang dan biarkan mendidih sampai ubi kentang agak empuk
  4. masukkan garam secukup rasa
  5. masukkan ayam dan air dan biarkan mendidih
  6. masukkan tomato dan tutup api


selamat mencuba!!!

11 comments:

eima said... Reply Comment

MACAM CARA mil AI PUNYA MASAK ASAM PEDAS AAYAM JE ,....

Amanda Suria said... Reply Comment

Uik..senang betul ni...dah screenshot dh...thanks CA

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

healthy sangat tak pakai santan.. nanti I try k :)

athi FATHIYAH said... Reply Comment

senangnya leh cuba sbb mcm cepat jer

Julia Johari said... Reply Comment

sedap yer resepi dari Pakistan ni kak azrine...telan ayaq liuq byk kali dah ni...haishhhhhhhh senang...nak crop jap resepi

misz sheyla said... Reply Comment

sngnye...copy resepi dulu..mintak halal

nadiah hanum said... Reply Comment

ISimple jer yer resepi ni...bahan2 pun sikit jer...kena copy elok2 nih...heheee

LYAfrina said... Reply Comment

sedap n menarik utk dicuba ni..

ummi aqilah (LM) said... Reply Comment

Ooo ala2 asam pedas tp xde halia bagai tu ye rine. Tq rine dah intai2. Jemu tau asik kari dan sambal je.

Salmiah Mz said... Reply Comment

Wah, menarik resepi ni. Macam senang je kan. Nanti boleh cuba.

Diana Rashid said... Reply Comment

menikam kalbu ni kak...rasa nak buat tapi ubi dah habis la..esok la cuba..