U Click Me...I Click U Back

Thursday, June 18, 2015

Ahlan Wa Sahlan Ya Ramadhan



As salam...
Alhamdulillah Allah panjangkan usia aku untuk merasai lagi nikmat bulan ramadhan..
Untuk merasai nikmat bersahur..
Nikmat berbuka dengan family terchenta..
Syukur sangat..

Sentiasa ingat orang yang susah dari kita..
Bulan puasa ni aku berniat nak bersederhana je semasa iftar..
Nak elakkan pembaziran..
Aku rasa aku takde masalah kot..
Hubs aku je suka sangat tawaf bazar..
Pastu beli kuih bebanyak..
Tersedek je ats meja makan sebab tak laku..

Ank2 aku tak makan kuih masa berbuka..
Dorang terus makan heavy meal..
Senang kan..makan nasi terus..
Cara memasing..
Sebab aku takmo masak banyak2 kali..
Berbuka makan lain..
Sat gi nak masak lauk untuk dinner..
Fitammmm ummi ko!!
Hahaha..
So senang masak banyak sekali jalan..
Masak sekalian sahur..

Hari ni bangun kul 530..
Lompat aku dari katil..
Sempat togok air je semua..
Hubs aku dah bangun tapi dia panggil2 je nama aku..
Konon dia ingat aku akan sedarla kalau panggil2 je..
Sebab selalunya dia cakap nak gerak aku panggil nama je konfem bangun..
Yang dia tu tak bangun2 jugak pasal apa??
Hadoiiii!!!!
Tula semua harap isteri bangun sediakan semua kann???

Memang semalam aku penat sangat..
Tu sebab tidur pun tak sedo2 dah...
Penat layan perasaan dan emosi..
Uhuk...

harapan aku anak2 aku bertahan la hari ni ye..
doa cuaca tak panas sangat...

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN SEMUA
SEMOGA RAMADHAN KALI INI MENDAPAT KEBERKATAN DARI YANG SATU...

6 comments:

Falsya said... Reply Comment

falsya pagi td 4.30 dh jaga..bgn awal pun makan lambat..kul 5.10 baru makan..padahal lauk2 semua tapau dr umah mak jer pun..kihkihkih..

mesti time akak terjaga kul 5.30 tuh terus sego bugo mato kan...huahuahua..

syawalsimpsons said... Reply Comment

AHLAN WA SAHLAN YA RAMADHAN YEE KAKAK

eima said... Reply Comment

ya ALLAh HARAP ANAK2 TU DAPAT BERTAHAN LA .....
YG MAK DIE TU I TAK KISAH SGT SBB NK TURUN 8 KILO KAN .... HEHEHE


MizzTina said... Reply Comment

alahai, sahur air je ke semua.. sy ni jam dh bunyi kul 4.30, husband trus off.. hanyut smpi kul 5.15.. hahaha..selamat berpuasa kak..

♥TheOnlyFarah♥ said... Reply Comment

Salam Ramadhan buat akak sekeluarga.. nasib baik la sempat jugak bangun kan..=D

ayu Ismail said... Reply Comment

salam ramadhan