U Click Me...I Click U Back

Wednesday, November 26, 2014

Resepi Potato Fritters (Versi Durhaka)

As salam..
tajuk tak payah nak omputih sangat la..
hahahaha...
bahasa lebih afdalnya ialah cucuq kentang je pong...ngeee

orang lain aku rasa dah lama cubakan resepi nih..
aku baru terhegeh2 nak cuba..
tu pun pepandai aku jek derhaka khenn??

Bahan-bahan yang diperlukan ialah

1. 7 sudu tepung gandum (resepi asal ada tepung jagung tapi aku tak beli sebab jarang guna tepung jagung)
2. 1 biji telur
3. 3 biji kentang disagat panjang2..(jangan halus sangat nanti tak rasa sangat kentang ko)
4. 5 batang sosej potong panjang2 (aku tetambah sendiri ikut sedap mulut anak2)
5. daun bawang hiris halus (agak2 suka korang nak banyak mana)
6.sedikit bawang potong dadu
7. sedikit lada hitam dan lada sulah
8. sedikit cili merah (ni kalau korang suka pedas)


bahan-bahan kat atas tu di campurkan dengan 7 sudu tepung gandum dan sebiji telur


jadi macam kat atas nih...

lepas tu panaskan minyak dan makesure minyak korang panas dan api korang jangan kuat sangat
kepal2 dengan tangan dan leperkan aje masukkan dalam minyak...
ada jugak leperkan pakai sudu tapi bagi aku lambat guna cara tuh
tunggu sampai kuning gelap baru angkat


siap untuk dimakan..
serius memang sedap sangatla sampai hubs aku cakap resepi sapa nih??
bahahahahaha
hubs aku makan banyak..
aku tanya sedap tak?
angguk je kepala..maklumla taknak mengaku sedap la tuh..
berani cakap tak sedap...
haku jeling2kan je nanti...
nak lelebih tak berani...hahahahhaa
poyo jek!!!

korang2 yang belum cuba
wajib cuba tau..sebab angat2 tau!!!!
aku buat semalam tak cukup sebab nak try2 je dulu..
kang anak2 aku tak makan sapa nak kasi perabih...

SELAMAT MENCUBA!!

15 comments:

mama tisya said... Reply Comment

tk pernh buat lg tp dh pernh rs..bli org jual hehe..kalo wat sdiri mcm2 bahan leh tambah

LydSunshine said... Reply Comment

Bahan apa yang Rin derhakakan tu? Saya pun tak pernah try dan kaji resepi lagi potato fritters ni.

eima said... Reply Comment

br beli penyagat smlm .. haaaaaa boleh try ... mesti budak2 suka sbba de sosej

Allene said... Reply Comment

tengok je dah terliur ni... =D

EzanIdris said... Reply Comment

semalam baru je buat, tp tak letak sosej heee. boleh try ni

aIEn said... Reply Comment

nyum3...tgk pun dh th sedap...
adeeh bnyk nyer resepi nk cube weekend ni =p

Ann said... Reply Comment

mesti cubaaa!!

Falsya said... Reply Comment

falsya selalu buat kak..sedapppppp..

ummi aqilah (LM) said... Reply Comment

Anak2 LM pun suka. Sedap rangup.

♥ Mrs. Secretary ♥ said... Reply Comment

tak pernah try lagi nih.. sedap ek..okok..nanti ceq try na resepi versi durhaka nie....=D

lieyalatif said... Reply Comment

rinnnnnnnnnnnnnnn sedapnyeee!!!

adoii bukak plak dlm kul 2lebih.... terus lapooo tgk tau hahaahaha lunch tadi lieya plak tak makan.... lagi laa merana isi2 perut i ni tau uolssss heheehehehe

Diana Rashid said... Reply Comment

selalu buat.macam2 dah bubuh...udang la,lobak la,kacang panjang la..heheh..

juelee said... Reply Comment

tu la nampak kat FB smlm, kene try ni.. makan time hujan2 perghh layan

Rilla said... Reply Comment

Tak pernah try lagi walaupun tengok ramai yang buat. Tengah menyeru kerajinan nak menyagat kentang tuh, hahaha

Julia Johari said... Reply Comment

yummmmmmmmmmmyummmmmm berani asben akak kata tak sedap hahhahahhaha takuttttttttttt hehehhe mengugat iman tgk resepi ni dikalan tengahari bening...lidah dah melepar kt lantai...huwaaaaaaaaa