U Click Me...I Click U Back

Wednesday, September 24, 2014

Tak Dapatla Harga Camni Kalau Kat KL!!

As salam..
hamboi tajuk terus kondem KL
marah orang KL..eh aku la tuh!!hahahaha

hari yang kami gerak dari Penang ke Baling dan terus ke Kelantan tuh
singgah dulu di Baling sebab ada urusan di pejabat tanah kat sana..
selesai urusan terus kami gerak ke Kelantan melalui Grik..

dalam perjalanan sempat singgah kat gerai buah-buahan tepi jalan di daerah Baling jugak..
dah pesan dengan hubs janganla beli buah dokong..
anak2 baru baik demam kan??

 bergayutan2 terliur nengok banyaknya buah pisang..
hubs aku kalau jumpa pisang kompem terliur nak beli..
plus dak Aish suka sangat pisang..
ngikut hubs suka sangat!!


 bukan setakat pisang je hubs aku beli
dia beli jugak eh buah dokong tuh
sekilo rm2 ko!!
apalagas kan??
manis tak payah cakapla..
sampai ke telinga...hahahaha

 aku pulak pegi gerai sebelah tapau pisang goreng dengan cempedak goreng...
tapau sekali air kelapa dengan jelly kelapa..
buat kudapan dalam kereta..
kang nak menyinggah makan lambat lagi..hehehhe

mana nak dapat kat KL rm1 5 keping ko!!
memang heaven betul kan kalau dok belah2 sini..

bila dah rasa cempedak tu rasa menyesal plak beli rm5 jek..
kalau tau aku beli rm10 hah..
sebab tak cukup..hahahaha..dasar pelahap..
serius rangup manis cempedak dia weyhh...
bestla rasa nak ajak lagi hubs datang sini tahun depan...
hehehehe...heaven!!

20 comments:

Aeen said... Reply Comment

murah teruk tu kak..kena beli lebih mcm ni..xboleh sikit2...heheh

Naemah Umi said... Reply Comment

mmg murah sgt tu..mmg tak dpt kat kl ni...eh eh pisang tu cantek sgt...tetiba tingin nak pisang tu hahaha

Wawa Yusoff said... Reply Comment

Telan ailio baca entry sis pagi2 ni. dah makan pun jd lapar balik! hehe :)

Ratu Hatiku said... Reply Comment

Uhuhuhu...tgk pun tau sedapnya pisang tu...murah nya....kan best KL pun murah mcmni kan..heheheh

MRS. K ^ibuhadifhessa^ said... Reply Comment

eh.. mak kite orang baling tau. memang murah2 brg kat sana

Tina Othman said... Reply Comment

Bestnya, rm1 5keping klu kl tah zaman bila tu

Yana Ujang said... Reply Comment

oi murah!! mmg x dpt la kak..KL harga cempedak seketol 50 sen okeh!!! kocik molek je pun! grrrr~

klu tetibe teringin cempedak goreng request kt mak mertua tlg gorengkan..tpt keje dia senang dpt stok cempedak mentah...bwk balik goreng byk2..makan smpi muntah...kehkeh~

Falsya said... Reply Comment

murahnyeee kakkkkk...murah sgt tuh..kat kl mmg kompom ler idok nye nak dpt rege ghope ituuuwww..

Shakina Farhan said... Reply Comment

susah dah nak jumpa cmni skg..murahhh

LYAfrina said... Reply Comment

huhu,,
kak..kat kemaman pon x dpt harga camni.
kat kemaman ni lg melamapu mahal..y murah kat kuala trg je..

Diana Rashid said... Reply Comment

sedapnya cempedak goreng..tapi saya tak boleh makan cempedak..angin..maklum la dah tua ..ekekek

MizzTina said... Reply Comment

kt kl singgit dpt 2keping je..kejam!! sbb tu sy lbh suka beli cempedak atau pisang n goreng sendiri, tp bergantung kpd tahap kerajinan..hahaha

Cik Aann said... Reply Comment

sedapnye cempedaakk goreng,,yg tu je yg i nampak..hehe


Cara Berkesan Hilangkan Mengantuk

Hayati Hanisah said... Reply Comment

hai dear. salam perkenalan. sy nuha. Sedapnye pisang goreng cempedak goreng.. terus mengidam bole tak. huhu

btw jemput singgah ke blog nuha. nuha baru share pasal kolagen.

www.nuhahayati.blogspot.com

Ummiarissa Mahdi said... Reply Comment

Jauh berjalan tu cikgu rin...kalau kita biasa beli barang mahal bila jumpa barang sama tapi murah memang teruja.Kalau kat kelantan ada satu tempat di kg suami kuihnya 5 biji rm1.Size besar2 lak tu.Lama tak makan cempedak...sedap pula nampak.hehehe

Julia Johari said... Reply Comment

Sis julia pernah ke baling lama dah...mmg buah kt sana heaven2 belaka...sedap kan sis...semua fresh

Tihara said... Reply Comment

nak pi jugak lah, bestnya jalan-jalan macam ni kan :)

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

Rine.. kat KL ni orang jual cempedak goreng sebijik dibelah dua tau.. lagi giler babi.. meniaga sebab nak untung.. padahal?? Gggrrrr

♥ Mrs. Secretary ♥ said... Reply Comment

Hahaha.. betul2 kat sini masih murah.. =D

Ida Puanstoberi said... Reply Comment

tak pernah pergi area belah2 situ..