U Click Me...I Click U Back

Saturday, August 9, 2014

Sambung Raya Lagi

As salam..

sebelum tu aku nak jawab soalan zaza..
kebun hubs aku ni memang takde yang jaga..
kalau yang datang tengok2 pun adik badik hubs aku la..
ada hasil derang jual je..
hubs aku tak penah ambik tau pun..ngeeeee
so rezeki derang la kiranya tuh

setel balik dari kebun hubs aku kat Karangan
hubs aku ajak gi beraya kat Sidam..
ni kira sedara belah arwah mak anak2 tiri aku
tapi adala bau2 bacang dengan aku
sebab paksu aku kahwin dengan makcik arwah
so kalau aku tak kawen dengan hubs aku pun
family aku memang rapat dengan derang2 ni..
hehehehe


kredit foto : fuza musa

memang mostly semua gambar aku cilok fb fuza
aku memang tak ambik gambar sangat
cer kome tengok kemahen merah lagikan pokok rambutan nih

ni kat sidam..
tanah anak tiri aku plak
dapat dari arwah mak dia..
kami cadangnya nak gi beraya tapi bila dah nampak kemahen lebat buahnya
tergoda terus...hahaha
so pakat2 makan buah dulu baru masuk rumah sedara beraya..
hahahaha

kat belakang ada dokong..ada buah limat purut..
yang aku notisla..hehehe
sempatla aku petik dokong makan kat situ2 jugak..
wakakaka

umah kampung ni memang lawakan??
tengokla laman derang bersih sangat...
tu sebab aku suka raya kat kampung
sebab anak2 aku ngan aku2 sekali teruja
ke orang takde kampung memang cakap jakun macam ni??
hampun kan aku ek
hahahaha


tu hah dak aish pun join sekaki membedal buah rambutan
dak Aish memang suka sangat buah dokong ngan rambutan
sama naik la dengan ummi dia
hikkssss


setel membedal rambutan kat luar rumah
sambung membedal kat dalam rumah plak
ni rumah mak lang (sebelah arwah)
memang syiok ko kalau datang rumah mak lang
nasi beriyani ada..
nasi tomato ada..

yang paling best laksa tersedap abad ini pun ada..
ni fuza musa memang hantu laksa
diala punya gambar ni aku cilok
bahahahaha
yang bukan hantu pun bedal jugak sepinggan (tutupmuka)
lepas bedal nasi beriyani sepinggan
pastu bila perut senak tak habis bebel2 marahkan diri sendiri makan banyak sangat

setel kami beraya umah mak lang..
sambung beraya rumah mak njang plak..
hahaha

rumah mak njang ada ketupat palas dengan rendang
tapi dok tersedek camtu sebab masing2 kekenyangan
so belasah kerepek2 aje udah...


 kami dok nyembang dalam rumah
dak Aish dok sibuk projek merempit dengan abang2 nya kat luar
hahahaha

tu semua pakat berebut nak tumpang merempit jugak
maklumla budak bandar masuk kampung
cenggitula ropenya...
hahahaha


posing kulit album tajuk "aku adik kecik ko abang besar" kekdahnya
ni anak sulong hubs aku
Mr arrogant si fuza musa..
hakhakhak...

setel raya kedua kami yang meriahla jugak..
tunggu raya ke-3 plak..
pun syiok jugak..

later k...

14 comments:

Rai Ourkizuna said... Reply Comment

besnya.. raya ni memang pulun makan banyak.. lepas tu mmg merasa la perut senak..sakit sana sini kan.. hahaha..

ummi aqilah (LM) said... Reply Comment

Rumah lawa.. Laman dah la luas dan bersih. Suka tgk

Rizziela said... Reply Comment

syoknya rumah kampung..sy suka rumah mcm ni..menarik :D

Nad MamaZN said... Reply Comment

cam tak caya jek adekbradek kan gmbo bawah skali tu hehehehe..

canteknya kak umah kampung tu! laman dia bersih ya amat! kagum!

Julia Johari said... Reply Comment

Lawa sungguhla rumah dekat kampung hebatttttttttt sgt tgk...series tau suka tgk kebun hubs akak...murah rezeki sbb bg adik2 hubs akak jualkan...laksa tu....oh tidak...xnak kawan akak...huwaaaaaaaaa julia ni hantu laksa kak...hehehhe

Aty_Fared said... Reply Comment

cantik nya rumah tuuuuu...!!!! suka sangat suasana kampung... baru syiok raya..

Falsya said... Reply Comment

bestnye berayaaaa kat kg..suasana kg, umah kg yg cantik..bestnyeeee..falsya dh lama dh xmerasa suasana gitu kak rin..sejak arwah nenek dh xde mmg d xde merasa susana raya..blk temerloh umah arwah atuk ngan arwah nenek, umah pakcik makcik semua jenis berbatu..

puan.mila said... Reply Comment

suka tengok umah tu..lawaa mmg umah kg sangat..mcm umah dlm tv pulakk..

selamat hari raya kak :)

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

hahaha terima kasih atas jawapan satu perenggan tu yer Rine.. terharu pulak jawapan tu kat perenggan pertama haha..
Cantiknya rumah kampung tu.. ala2 rumah kat Beras terbakar langkawi.. bersih..
Rine.. laksa tu nampak drooling ar.. kena pulak guna jenis laksa nasi.. huwaaaaa mana nak carikkk??

lieyalatif said... Reply Comment

perghh cantik umah tuuu....kalo produser2 tgk mesti nak sewa buat props filem ke drama ke video klip lagu keee heheeheh..sebab susah dah nak cari rumah mcm tu.....laman die pun bersih walau sebesar2 mcm tu...laman umah lieya yg sekangkanag kera ni pun punye malas nak menyapu rin heheeheheh

meriah rumah maklang rin..mcm2 menu ade...sonok jamu selera mcm tu...takpe2 raye tuuu jgn menyesali ape yg di makan ahahahahaahah...

eima said... Reply Comment

beshnye beraya belah utara kan .. tp kami ari tu blk kg tak rasa raya pun .. huhu sedey arrrr

LYAfrina said... Reply Comment

Kebetulan sungguh raya tahun ni musim buah kan.. mcm pesta buahan dah..

Serius cantik rumah .. lya pom suka tgk suasana n binaan rmh kmpung.. mmg cantik n berseni

Syima Syaz said... Reply Comment

Hadoii meriahnya raya akak... Raya saya sadisss je.orang baca pun tak feel...

Laksa tu..pehhh (hantu laksa)

Fuza Musa said... Reply Comment

Ok...Royalti gambo
Chizkut sepanjang tahun
hehe