U Click Me...I Click U Back

Thursday, August 7, 2014

Belanja Lagi Gambar Raya 2014


ini kisah raya pertama kat taman koskam..
anak2 sedara sebelah hubs aku datang beraya..
tu hat baju oren belakang tu adik hubs aku...
derang beraya penang jugak sebab lepas tu baru beraya kat Perak katanya..

tu hah penuh satu meja hidangan pagi raya kami
nasi goreng ada..meehun goreng ada..lemang ada..ketupat ada...semua adala..
kikiki..KL mari..penang mari..johor mari..giteww...


setel tetamu..
giliran kami plak beraya sambil kumpul duit raya anak2..
bahahaha
memula kami ke rumah pak sedara hubs aku (paklang) kat kepala batas
pastu terus ke Permatang Tinggi A..rumah pusaka arwah parents in law aku (al-fatihah)
sebab ramai sedara mara masih stay kat situ kan?
so setel beraya kat Kepala Batas..

kemudian terus raya kat Sg.Petani rumah sepupu husb aku..
sampai ke malam la kami beraya..
uhukk..
ko bayangkan beraya dengan ada anak kecik ni bagi aku memang memenatkan
memang mengundang kesentapan kat jiwa aku la..
huhuhu
tapi aku redho jela dan dapat hubs semua satu hari nak pulun raya!!

esok plak takde aktiviti beraya kononnya
sebab nak pergi melawat kebun hubs aku kat Karangan
memang dah lama sangatttttttttttttttttttttt kot tak pegi tengok2
dah katanya musim buah..
mohla kita p tengok kot2 ada rezeki makan buah sedap2kan?


sedondon di raya kedua..
baju ni menantu aku beli sekali untuk yaya
so saje bagi derang pakai sedondon

 ko mampu masuk hutan dengan berspek mata hitam siap dengan mini kurung lagi??
bahahaha...
masa ni dah sampai Karangan kebun hubs aku..

 meriah aku kutip dokong dengan anak2 hubs aku...
sambil kutip sambil ngap kekdahnya..
hehehehe..

tapi sayang sebab buah rambutan tak dapat nak ambik
sayang sangat sebab buahnya sangat banyak dan lebat
manis2 plak tuh
tapi takde galah buah nak ambik..
maklumla pegi sana semua unprepared kan??
so tak dapat nak nolongnya..
hehehehe

 cempedak is everywhere u see!!!
hahaha
giler memenggal cempedeka je deme nih

 tu tak habis dok makan rambutan ngan dokong
sakan betul hampa ek!!

 demi isteri terchenta sanggup anak hubs aku manjat...
ambik buah cempedak masa nih...

macam hangkut duit emaih dah gayanya...

belanja satu gambar anak dara sulong aku..
kemahen dok suruh aku ngambik gambo dia kat kebun abah dia..
kenangan katanya...

ok..udah2la tuh
kang muntah hijo kan hampa dok nengok
esok2la aku sambung ek
banyak lagi tau
bawak bertenang ek..
aku tahu korang nak tengok lagikan???

*sambil libas2 tudung gaya macam blogger hebak

18 comments:

athi FATHIYAH said... Reply Comment

akak, husband akak mmg orang utara ek?
karangan tu dekat je kot dgn kampung sebelah my dad.
my dad pon kerja area2 situ..
so kitaorg mmg biasa dah area karangan ni.

kepala batas tu dulu2 rajin gak pegi, tp skrg kurang sikit.
tp still ada 2 orang mak cik dok kat sana..
tak ingt nama taman apa..
ntah2 koskam gak..

Rizziela said... Reply Comment

syoknya ada kebun..memang puas makan buah2an la kan :D

Falsya said... Reply Comment

Cempedakkkkkkkkk!!!..falsya sukeeee..makan gitu je pun sedap..

Bestnye tgk gambar semua org psl raya..falsya raya pertama je merasa pakai baju kurung..makan lontong pun blum lg..;(

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

bestnya ada kebun sendiri..
ada orang jaga ke Rine?
hasil boleh buat jual tu.. :)

MizzTina said... Reply Comment

org beraya kt umah, dia beraya kt kebun..mmg kelasss..


homey anak dara akak..

LydSunshine said... Reply Comment

cool gile ada kebun. Buah cempedak di dalam pagar semuanya yuolss. rin ngape tak panjat je pokok rembutan dgn baju kurung tu. baru la gempak. hehe.

buah cempedak bnyk2 tu makan camtu je ke atau buat cempedak goreng?

*tetibe rase nak gi beli cempedaks petang ni.. ehee. takleh tgk org makan, aku pun nak makan jugeks.

safurara said... Reply Comment

amboiii! kemahennn! sonok nya ke kebun kak!

Nad MamaZN said... Reply Comment

uiyooo syok ar ada kebun sendiri..

kak, bab yg redho beraya sampai ke malam walau ada anak kecik samo la ngan saya kak huhu...redhoooo je

Aty_Fared said... Reply Comment

seronok nyaaaaaa ada kebung dusun macam tuuuuu..!!! saya suka kak...

Si DauN CeRi said... Reply Comment

omaiiii sedap gila cempedak tu. terasa dlm tekak sy ni. hahahaha dapnyaa cempedak gorenggg

Si DauN CeRi said... Reply Comment

i see some serious teamCempedak kat cni.. hehehe

eima said... Reply Comment

balik ari tu pi jugak kebun .... syok .....tp amik rambutan je .. langsat hijau2 lagi

lieyalatif said... Reply Comment

meriaaaaahhh juadah atas meja...datang dari mcm2 negeri haaaa...mkn lak ramai mmg syok laaaaaa.... best2...mane nak dpt suasana mcm ni melainkan hari raye je kan rin....

bestnye ade dusun buah...geram tgk cempedak2 melayut2 tu...mmg syok raye tahun ni sbb musim buah sekali....lieya ni lepas raya dok demam batuk2 penangan makan buah byk sgt le kot heheeheheh

ummi aqilah (LM) said... Reply Comment

Bestnya kat kebun tu rine!!!ada cempedak lak tu

mai has said... Reply Comment

tak kisahla masuk kebun atau pun tidak...tetapi semangat berbaju raya itu harus dipuji...hihi...

Julia Johari said... Reply Comment

kak azrin....meriahhh sgt hari raya akak ni tau...cempedak td rambutan...alhamdulilah syukur nikmat...sungguh seronok beraya di kg halaman suami ni sis...julia baca ni pun rasa mcm ada kt situ sekali...hahhahahaha siap pakai spek mata itam masuk kebun...ko mampu? hehhehe

LYAfrina said... Reply Comment

Serius meriah !
Lya dh lma giler x msuk kebun. Sjk arwah tok wan xde.. mmg x pnh msuk dh..

Syima Syaz said... Reply Comment

Bestnya ada kebun.. Dulu masa arwah atuk ada kitorang punya kebun sebelah rumah je, bila dia dah takde.. Takde la kebun. Tanah pun dah jual...