U Click Me...I Click U Back

Wednesday, July 23, 2014

#AishIskandar ~ Setahun Sembilan Bulan

As salam..

sepatutnya dah 2 hari lepas dak Aish genap 1 tahun 9 bulan..
alhamdulillah..
makin membesar dengan sihat boboy ummi..
bila makin membesar makin panjangla akainya tuh..

kus semangat haih!!!

kalau citer pasal dak Aish memang boleh letih..
hahaha
sebab sekarang dia memang tak reti haih dok diam..
sekarang ni pikir 400x nak bawak dia berbuka kat luar...
gi bazar pun memang kerjanya nak jalan sendiri..
dah takmo dukung..
ikut suka hang jekan dik..
pastu menonong je jalan..risau betul nengoknya

kalau nengok gambar2 dak Aish kat atas ni memang letih weyhh nak mengejonya..
uhuk!!!
penangan ada anak jate memang gini ek..
kalau tak dibaginya suka lembikan badan...

macam semalam hubs ajak aku teman dia gi pejabat pos
setel bil air elektrik semua..
pastu singgah kedai hardware cari barang..
aku malasla nak turun sebab tak larat nak ngejo dak Aish..
tapi dia plak melalak2 nangis nak ikut abah dia turun..

Allah..dia nangis kuat ok..
stressed aku dengar..
faktor umur jugak nih..
hahahaha...
dulu takde hal pun dengar budak melalak..
skang memang tetiba stress terus!!
so camne nak ada baby lagi kan??(alasan)
memang idokle..hehehe
bagi chance kat kome hat muda2 plak la..
aku nak rehat

krikk.krikk.krikk


semalam aku bawak dia gi giant
beli sikit barang dapur..
konon letakla dia dalam troli suruh dok dendiam..
takdenya dia nak dok lelama dalam tuh..
dia meronta2 nak turun jugak..

pastu takpela kan??
masa beratur nak bayar..
dia nampak orang depan aku tuh punya vitagen..
dia dok tunjuk "ye..ye.."..(air)
aku cakap tu bukan kita punya dik..
ada dia kisah??!!
takde maknanya..
dia nak jugak okeh..

cepat2 aku suruh kakak gi ambik
sebelum bayar dah habis dia minum..
nasib mikirkan dia kecik lagi..
huhuhu

kalau dah besar mau makan tangan jugak nih..
eceh tunjuk garang konon!!

tadi pagi sahur punya cerita plak..
dia tumpahkan nescafe aku..
mujur nescafe dah suam2 jek..
semerbak bau nescafe..

redha jela aku..

9 comments:

aznor ibrahim said... Reply Comment

hahaha..budak baya2 aish ni memang gini kot kak..perangai nak mengundang je!

Julia Johari said... Reply Comment

Assalam cikgu,
Hehehhehe julia ketawa je baca entry pasal dak aish...semua akak ckp mmg serupa dgn perangai Qi...sebijik!...anak jate cm tu lah kak...mmg apa2 pun semua nak buat sendiri...jln menonong tu pun sama ngan Qi...bajet hensem lah dpt jln sendiri...hahahha akak hari2 ju kejor QI kak...ju tak endah dah apa org sekeliling nak ckp...hehehe

nur anis said... Reply Comment

wahh..dah bujang dah..:)

Aeen said... Reply Comment

memang budak baya2 umur aish ni mmg tgh lasak kan kak..Raees pun mcm tu jugak..sekarang ni dah jarang nk bawak dia keluar gi shopping mall ke ape...sebab xlarat nk kejor...huhu

lieyalatif said... Reply Comment

aish hensemmm!!

heheheh budak dah dpt akal mmg camtu la kan rin.... kalo tak tahan sabar mmg kite yg hamuk heheheeh... ni tgh fasa2 nakal nie.... lagi2 baru dpt akal buat itu ini.... lieya pun mase dayyan baya2 gini camni laaaa.... tapi ini laa penghibur kite kan... tgk kaletah dieorg.... dah le cepat jek membesar, sebelum rindu moment ni baik kite nikmati nye hehheehe...

Nad MamaZN said... Reply Comment

makin panjang akai dia ni
baru la boboi kan aish hehe

eima said... Reply Comment

makin besar makin byk ragam ... saje la tu ... nk dera ummi ..sbb die tau he d only boy n bongsu ..ummi syg

LYAfrina said... Reply Comment

makin besar..makin ensem dia

Zaza Abdul Latif said... Reply Comment

kalau anak org lain nangis2 nak dukung.. aish gud boy.. suka survive sampai buatkan ummi pengsan dgn perangai ko dik.. hahahha