U Click Me...I Click U Back

Monday, June 23, 2014

#Aishiskandar - Setahun 8 Bulan

As salam..
Cerita teambuilding aku sambung esok ye..
Hari ni sekolah aku cuti (semalam sukan)
Takdan nak ngarang sambungan dia..

Alhamdulillah..
21hb yang lepas dak Aish genap setahun 8 bulan..
Alahai tak lama dah nak masuk 2 tahun..
Sekejap je dah besar tau..
Tu pun hubs dah bagi hint2..
Sunyila kita nanti bila aish dah besar..

Terus senyum tak perlu kata apa2..
Sat gi dia suruh aku beranak sorang lagi..haru!!
Tapi tak boleh disuruh2 dah..
Sebab nak MOU dengan hubs dah..
Bahahaha



Meh nak cerita progress dak Aish

1) banyak perkataan dah pandai sebut..contohnya par(selipar), ye(air), abah(abah) kembang hidung abah hang dik, zen(frozen), five(hi5), banyak lagi..dah pandai panggil atak(kakak), ngah(k.ngah)..dari segi perkataan banyak sangat dah improvement..alhamdulillah

2) suka minum air putih..kalau tido malam terjaga siap gerak aku ajak minum air..siap sebutla ye..ye sambil tarik tangan

3) suka makan roti canai cicah dengan kuah dal..alahai..mamak sangat ko dik..maklumla membesar kat kedai mamak..wakaka

4) setiap kali nampak abah dia balik atau tokayah dia datang..konfem suruh dokong ajak keluar..his fav sekarang memang suka berjalan..suka naik kereta..rasa bahagia sangatla kalau dapat naik kereta pun..

5) his fav animals are birds and cats..pantang nampak bird..mesti tunjuk "bird..bird"..dengan muka kecoh dia..haha..pastu nampak cat nak buli..sebab geram!

6) nak makan nasi sendiri - alahai hat ni yang paling lemah sekali..setiap kali aku ajk depa makan dia orang pertama datang panjat kerusi nak dok macam orang besar..pastu pandai plak suap nasi kat mulut..tumpah2 tu wajibla kan..*tu yg takmo bg mkn sendiri tuh sbb xlarat nk ngemas*

7) lepas mandi ada peel takmo pakai baju..kadang2 daipers pun takmo pakai..peluk ketik ummi ko kejar sebab dia berlari takmo pakai apa2 pun..ko ingat lawak erk dik main kejar2 tuh..sebab dia sebab ketawa besar lagi..alahai anak!


Kalau aku suruh buat peace gitula jadinya..peace dengan muka kerut2


Muka budak nakal takmo turun..ini budak cukup suka panjat tangga tau!

Semoga menjadi anak yang soleh ye dik!

11 comments:

Julia Johari said... Reply Comment

Hahahahhahah ketawa autnie baca tau mama karang cerita progress dak ais...hahahha tang takmo pakai baju lepas mandi kejar keliling umah tuh sama ngan Qi...sebijikkk...leh la hampa jadi geng hahahah

eima said... Reply Comment

kejap je besar budak ni kan .. sgt comey la kamu ni aish

TeacherAzimah said... Reply Comment

Peace x menjadi ye aish hehehe

athi FATHIYAH said... Reply Comment

MOU tu..hahahhahahha

Allene said... Reply Comment

anak kita nampak cat pun dia nak buli... tp pas cat nak cakar mula la menjerit. hilang berani dia.

Cik Puan Rara said... Reply Comment

mcm muka akk lah kak.hehehe

Diana Rashid said... Reply Comment

Anak kita sebaya rupanya..tapi dia lahir 21/9..hehhe

Fifi Nadhrah said... Reply Comment

ala.. sekejap je dah besar.. mesti rindu mase die kecik..

comel pulak tu aish ni..

ZazaMyMoon said... Reply Comment

budak besar ini lagi trasa cepat membesar kan Rine.. tau2 je sok dah nak masuk sekolah.. apa2 pun semoga Aish membesar bagai johan, sihat, jadi anak yg soleh yer nak :)

GREENJADE said... Reply Comment

oh sebaya dgn my hero...mmg dorang tgh lasak time ni kan...? active kemain..

Falsya said... Reply Comment

Dak aishhhhh..senang nak jaga sbb suke minum air masak ngan roti canai..ahahahah