U Click Me...I Click U Back

Tuesday, May 27, 2014

Dah Tak Boleh Beza HALAL dengan HARAM..Nauzubillah


As salam..
semalam masa tengah usha2 kat fb
ternampak beberapa rakan fb yang share screen capture nih..
terkejut aku baca!!

sedih pun ada jugak sebab mereka2 yang kononnya hebat berkata2 ni 
dah macam tak tahu HALAL HARAM..

nauzubillah!!!

dik..ko nih kena banyak lagi belajar agama dik
masalahnya sekarang manusia2 nih makan coklat ada khinzir ni bukan waktu darurat dik..
alahai ko dik..
yang haram tetap haram dik..
memang tak boleh tetiba boleh halal..

yang ni lagi satu bengong...
bercakap memang langsung takde berasaskan ko tu seorang yang beragama islam
generasi X Y Z ke...kalau dah haram tu dik..
haramla jugak...
boleh plak dia suruh kita berfikiran terbuka..
dahla bahasa ngan tulisan ko langsung tak menggambarkan ko ni mempunyai didikan yang baik..
siap cakap orang lebih tua dari ko bodohkan??
nila orang selalu cakap..
kecik2 taknak ........................................ 
sila isi tempat kosong..


“Katakanlah (wahai Muhammad): “Aku tidak dapati dalam apa yang telah diwahyukan kepadaku, sesuatu yang diharamkan bagi orang yang hendak memakannya melainkan kalau benda itu bangkai, atau darah yang mengalir, atau daging babi; kerana sesungguhnya ia adalah najis.” (al-An’am, 6:145)

Jika daging khinzir adalah najis, sudah tentu keseluruhan badan dan anggota khinzir adalah najis juga. Ini kerana daging merupakan bahagian yang utama bagi seekor haiwan sehingga jika ia najis, sudah tentu selainnya adalah najis.

wallahualam...


17 comments:

Cik Aann said... Reply Comment

eeee geramnya bace komen diorg ni.. ape ke bang***..aduuhh.. sakit hati bace..

Ayu azmir said... Reply Comment

minta kita dijauhkan dari sifat begini

Gieyana said... Reply Comment

Sabar ja..hope anak2 kita nnt dpt bezakan yg man halal n yg mn haram bkn dr segi makanan jer..dr pelbagai sudut..insyaAllah..

syawalsimpsons said... Reply Comment

mmg cakap tak pandang kiri kanan....cakap tak pakai otak ni..adoii....susah kalo cakap ikut hati je ni kan...dier je yg betoi....rasa nak tampa lelaju kan

Falsya said... Reply Comment

Org2 mcm nie ckp mcm org xde agama..baghal..geram pulak falsya..

ZazaMyMoon said... Reply Comment

budak2 yg tak bertamadun macam ni mmg terlebih makan babi agaknya sampaikan yg haram pun nak di halalkan.. kongajau sangat!! Gggrrr

Nad MamaZN said... Reply Comment

astaghfirullah...
urut dada baca komen bebudak ni
kurang didikan agama mungkin atau dah terlebih pandai sangat?
moga diberi hidayah....

Yana Ujang said... Reply Comment

tah pape kan..tp suka bc olahan sis..releks je...setgh org nk tunjuk betapa dia mrh, geram kemain meroyan dlm blog...hihi *lari topik*

br perasan yg komen bhs planet mana tah tu pompuan eh? adoyaii -.-'

MrDe6 said... Reply Comment

bebudak skrg ni mmg kureng ler...mcm ni la peel bebudak kalau time cikgu mengajar tido, ponteng, lepak lam tandas...rosak generasi

Syima Syaz said... Reply Comment

eh cadbury btl budak2 cadburian ni....

Cik Umie Artoqiemie said... Reply Comment

rasa nak buat kelas halal gen=y hahaha

ameris said... Reply Comment

Astaghfirullah... tak tau nak cakap apa. cian mak bapak. cepat2 la bertobat. hukum hakam ALLAH diorang boleh wat main2 pulak. jd darah daging ooii..

TeacherAzimah said... Reply Comment

Btllll kecik2 xnak mamp**** budak tu tulis bahasa apa tuh?? Jenuh nk baca hahaha

Tina Othman said... Reply Comment

Errrr kesiannya, dah lah ejaan tak betul cmana duduk exam tu, mkn cadbury byk sangat kot

rinduan citarasa said... Reply Comment

Nak lempang jee

LydSunshine said... Reply Comment

Isu kecik je. Coklat Cadbury je. Satu benda yg mereka suka. Tapi yg sekecil tu pun mereka tak sanggup lepaskan demi agama. Ni tak lama lagi generasi yang akan jadi pemimpin ni.

Anonymous said... Reply Comment

Siapalah mak ayah dia orang ni.....

Bangga sangat dgn gen Y yang diajak oleh mereka utk meremehkan hukum agama.....