U Click Me...I Click U Back

Friday, April 18, 2014

Sifat Pelupa

As salam..
Morning bloggers..

Hari ni nak sembang pasai PELUPA

Aku ngn pelupa macam tak dapat dipisahkan..
Ehhh???hahaha..

Baru aku notis yang sifat pelupa aku sekarang makin menjadi2 uols!
Iols tak tahu dah nak buat camne..
Kritikal betul!!

Nasib la tahap pelupa yang logik2 je..
Kalau lupa nak ambik anak?
Lupa ada anak..
Lupa ada laki..
Ya Allah mintak dijauhkan la daripada aku..
Nauzubillah!!

Ke makan gula banyak sangat ek??

Penah sekali aku tengah masak cili kering tau..
Ni citer setahun yang lepas kot..
Then boleh plak aku keluar gi kedai bawak sekali anak2 aku..
Nasib aku bukak api kecik yg hamat..
Bila dah sampai kedai baru teringat cili kering atas dapur..

Gila nanang aku terus balik rumah balik..
Pecut segala bumper pun langgar..
Cuak pucat muka aku..
Kalau toreh pun tak kua darah kot..

Aku balik tak bagi anak2 aku masuk umah..
Terus gi dapur..
Tengok dah kering and takde air je..
And bau hangit sikit..
Lega giler aku sebab umah tak terbako ke apa tau..

Aku tobat lepas ni kalau planning nak keluar mana2..
Memang takdenya aku nak gatai2 tangan panaskan itu ini..
Huhu..nyesal tak sudah weyhh..

Please don do this at home..
In the office can!!
Hehehe..ngok

Lagi..
Kunci pun aku penah tinggal kat mangga tau..
Selamba je aku boleh lupa benda camni..
Aku kunci grill luar umah aku..
Pastu tinggal tersangkut kat mangga..

Rumah memang takde sapa pun..
Balik ngajar aku tengok eh..
Kenapa elok je kunci aku dok tersangkut kat mangga ek?
Boleh tnya ayat mintak lempang dalam hati..

Mujur takde sapa yang pecah masuk..
Mujur laki aku tak balik sebelum aku balik..
Kalau tak mau 45 malam tak habis2 kena tazkirah..
Huhuhu..
Terukkan tahap pelupa aku??

Paling tak boleh bla..
Semalam waktu mengajar terakhir..
Batery hp aku kong..
Tumpangla cas kat kelas tu..
Sambil aku mengajar..
Pastu bila loceng balik aku lupa ambik telefon yg tgh cas tu..
Budak2 pun lupa nak peringat..

Selamba nonong aku punch out..
Terus gerak gi ambik dak Aish kat rumah pengasuh..
Hp langsung tak ingat..
Dari rumah pengasuh tu aku teringat nak kol kawan aku..
Baru teringat yang aku tertinggal hp..

Ya Allah selagi lagi pucat muka aku..
Punyala pecut macam pelumba F1..
Semua kereta aku rasa nak sumpah2 sebab lambat macam siput..
Hahaha..

Sampai sekolah berlari naik kelas 4G..
Yang buat aku lega sebab budak tahun 1 yang akan masuk kelas tuh..
Aku sampai je tengok ada ustaz ngan murid tahun 1..
Elok je hp aku tersedek kat situ still charging..
Rasa nak lompat ko!!
Tapi malu kat ustaz..

Ustaz tu cakap dia dah agak sure cikgu yang tinggal..
Hehe..
Malu je muka aku weyhh..
Tapi rasa lega sebab hp kesayangan tak hilang..
Dahla hp laki belikan..
Bulan 10 tahun lepas kot..
Hahaha

Parak dah aku rasa sifat pelupa aku..
Pengajaran jugak..
Next time no more cas hp dalam kelas..
Nak avoid dari tertinggal..
Better jangan amalkan dah..
Huhuhu..

Korang macam ni jugak ke??
Ke aku sorang je yang parak nanang nih???

8 comments:

Tina Othman said... Reply Comment

Ada jugak lupa, tertinggal kasut sekolah anak sampai nursery baru ingat, jwbnya ponteng lah sb jauh nak patah balik

Ada lah mcm2 jadi skrg beg2 sekolah nurseri semua mlm kena siapkan, normal lah tu mak2 ni lupa naknya kita je nak kena ingat semua :)

Tina Othman said... Reply Comment

Ada jugak lupa, tertinggal kasut sekolah anak sampai nursery baru ingat, jwbnya ponteng lah sb jauh nak patah balik

Ada lah mcm2 jadi skrg beg2 sekolah nurseri semua mlm kena siapkan, normal lah tu mak2 ni lupa naknya kita je nak kena ingat semua :)

Nad MamaZN said... Reply Comment

saya penah gak pelupa sampai tahap camtu skali, huhu...

Falsya said... Reply Comment

Ya Allah kak rin..sama je la kite..selalu sgt lupe..kadang tuh bile nak masak kan,nak amek sayur dlm fridge, tp bile bukak fridge, termenung jap xingat nak amek ape..selalu sgt jadik gitu..

Tp betul la kak rin ckp, lupe semua bende xpe..tp jgn lupe anything pasal anak and suami sudah..parah dh tuh..nauzubillah..

Rai Ourkizuna said... Reply Comment

saya tak pernah terlupa sampai keluar rumah..masak lepas tu lupa.. main2 ngan anak.. tau tau dah bau hangit..hehehe..

ZazaMyMoon said... Reply Comment

Rine, nxt time tinggalkan duit yer.. nanti I dtg kutip.. hehehhee
Parah jg kan kalau kena penyakit pelupa ni.. tp nasib lah tak parah.. kalau tahap nyanyok lagi terok.. hahaha

PoohGumux said... Reply Comment

sama jerk..sy pn lupa camtu jugak...
baru je 3hari lepas rebus laksa hangus..rentung weh..x boleh mkn..penah gak drive x bukak aircond kete pastu nape la panas je ,,semput je..bila dah sampai opis, nk off aircond, terkezut tgk..owh x on aircond sebenarnya...patutla berpeluh...hahahaha...nasib x mati keras kejung tgh drive kan...hihi

LydSunshine said... Reply Comment

bahye rin. yg terlupa cili dgn tertinggal mangga tu paling bahye. mmg betul2 Allah je yg jadi pelindung masa tu kan.