U Click Me...I Click U Back

Saturday, April 19, 2014

4 Karenah Katanya!!! (Sambungan)

As salam

meh sambung entry 4 Karenah hok kemaren tuh...

hok entry tuh aku cerita pasal karenah kakak ngan kak ngah kan??
tak sempat nak cerita karenah adik2 derang plak..

meh kita sambung...


inila kak cik Yaya aka Nur Amirah
ok..since lahir memang suka menangis okeh..
ko tengok cengeng tak cengeng..
sampai ke besar kecengengan nya tuh..
uhukkk..
bertabah je la kan??

macam sekarang ni dia ada perangai baru..
bila tok ayah dia ada..
atau abah dia ada..
tetiba jadi tersangatttttt mengada..
adik dia Aish buat pun sikit je pong..
waaaaaaa...nangis punya lama!!
ek eleh..
mengada betul!!


ni masa dia 2 bulan rasanya...
ehehehe..baru 4 anak dah tak hingat ek


dia masa kecik memang tembam sangat
different dengan dak Aish..
badan macam kakak yang sulong..
ko tengok peha dia kalah ayam KFC..
bahahaha



ni masa dia setahun...





 yaya dan curut tak dapat dipisahkan...



 potong kek when she was 2 years old...

kak cik yaya banyak sikit gambonya
sebab masa ni zaman dah maju sikit katanya
so semua gambar lambakkan aje dalam fb

godek2 fb save balik kat desktop sebab nak letak kat sini..
senang!!!

sekarang dah 6 tahun dah kak cik yaya
tahun depan dah sekolah tahun SATU la dia..
time really flies!!



ni la dia sekarang nih..
ko tengok dia bersembang non stop ok..
masa ni baru baik demam..
aku ambik je dari rumah pengasuh..
terus sembang potpet2 cerita kisah dia seharian kat rumah pengasuh..

kulit pun dah jadi makin gelap
sebab dah start banyak dok luar.
dah start sekolahkan??
gigi depan tu bila la nak tumbuh pun aku tak tahu..
semua jumpa suka tanya mana pegi gigi?
hehehe


then..5 tahun lepas tu dapat plak anak accident
boboy plak..syukur alhamdulillah!!
haaa...ini budak baru nak masuk 2 tahun bulan 10 nanti la..
tapi perangai boboy sorang ni pesen lain sikit..
pongoih ni yang hamat..
dalam tidur pun boleh kutir orang tau..
contoh dia ehek..ehek nak tek..
aku tak bagi..
dia buleh kutir kecik2 je tangan aku..
hahahaha..
haru betul la mu dik!!


anak2 aku masa baby semua muka sepesen jek..
mata sepet je nampak kan??


bila tengok gambo ni muka dah berubah sikit2...
memang lain sikit muka mamat nih..
ada yang cakap muka aku..
sebab boy kot..
sejuk sikit bak hang!!


ko tengok pun dah tau muka tu memang ketara sangat cheekynya..
geram aku tengok ko dik..
haippp!!!

dah ada peel baru dah sekarang nih...
suka main kunci dengan mangga..
jenuh kita bukak pintu nak kunci balik
dia pun sibuk jugak nak tolong kunci..

dah la mangga tu berat..
pastu tak kena je dia baling je ko..
risau aku kang terbaling kat tv mau berderai tv
nangis tak berlagula abah dia..
huhuhu

gambar dak Aish dah banyak dah aku kongsi kat sini..
so tak yah la tempek bebanyak..
kang muntah kuning je korang tengok..
aahahahaha


semua pun dah panjang2 dah aku tengok..
tak lama lagi korang kalahkan ummila gamaknya ek..
#sedihaku


dah pandai dah gegirl aku nak pakai shawl..


macam nak masuk nasyid gayanya..
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v



yang samanya kami semua mata besar cam aku kan?
hahaha..
yang lain semua abahnya sapu bersih...
aptb!!


bahagia aku sebagai ummi anak 4..

nak ada anak reramai rasanya dah tak mampu..
tapi Allah maha berkuasa...
kalau ada lagi rezeki lepas nih..
aku terima dengan besar hati..insha Allah...

semoga anak2 aku menjadi manusia yang berguna
anak yang soleh dan solehah
dan sentiasa diredhai dan diberkati Allah
aminn...

10 comments:

MyCherita said... Reply Comment

Salam ukwah..salam perkenalan.. 1st Blogwalking time sampai sini.. salam dari MyCherita

Nad MamaZN said... Reply Comment

alhamdulillah....
sonok baca kisah anak2 akak :)

Nad MamaZN said... Reply Comment

alhamdulillah....
sonok baca kisah anak2 akak :)

juelee said... Reply Comment

ala suwitnye anak dara.. dah besar2 anak azrine hehehe... dah boleh jd kawan ha

ZazaMyMoon said... Reply Comment

Rejeki Rine.. 4 anak.. tapi masih muda lagi Ummi nya..
best ramai anak ppuan boleh tukar2 baju, kasut, Oppss bra je tak boleh hahhaa.
Nasib baik jg dapat boboiboi sorang.. bodyguard utk akak2 dia nnt ;)

Yumida Huda said... Reply Comment

hadoi..comel2 semuanya..memang kiut diorg time kecik kak
moga menjadi anak yg berjaya

Norliza Osman said... Reply Comment

Hai kak...slam perkenalan.seronok tgk ank2 akk yg comey2 belako.best ramai ank perempuan sy ni 2x hero. apa2 pun moga bahagia selalu.

fuza said... Reply Comment

Amin..semoga semua jaga umi ngan abah nanti k

LydSunshine said... Reply Comment

Kak chik yaya sangat la comel masa kecik. Macam aish jgk muka dia tapi dgn rambut ikal. Comel sgt.

aznor ibrahim said... Reply Comment

maintainnye akak..anak 4 ummi lawa lagi hah