U Click Me...I Click U Back

Friday, December 6, 2013

Alahai Manusia!!

As salam..
Mehla nk buat sesi luahan perasaan kat sini..
Nak citer pasal ragam manusia yang pelbagai nie..
Ada yang ragamnya wa tatak helan!!
Ada jugak spesies yang menyakitkan hati..
Tapi takpela..
Sebab dah tau perangainya camtuh..
Kita tak yah layan sangat..
Nanti sakit hati pun tak larat nak layan..
Huhu..

Cuma aku saje nak berpesan2 kat sini..
Percakapan kita..
Tutur kata kita..
Please jangan bongkak sangat..
Jangan dabik dada..
Dan kita berharap sangat Allah tak duga kita dengan apa yang kita pernah perlekehkan kan kat orang lain..

Apa yang aku cakap ni bukan untuk yang orang lain jep..
Peringatan untuk aku jugak nih..
Supaya bila bercakap tu pandang2 sikit..
Jangan suka cakap ikut perasaan..
Tak elok kedengarannya..
Dan belajarla untuk menerima pendapat orang lain jugak..
Kalau ko nak menang jugak..
Menangla ko sorang2..
Do i care??
Gitewww...

Tapikan aku cukup pantang betul orang yang hipokrit..
Depan kemahen lagik ko ek..
Belakang wahhh giteww..
Takpe..
Apa yang mampu kita ucapkan?
Alhamdulillah..
Redha dalam kehidupan ni is a MUST..
So belajarla dari sekarang untuk REDHA..
InshaAllah aman bahagia kehidupan kita..

Sekian entry hari Jumaat..
Entry versi ustajah azrine..
Ngeh..ngeh..

P/s : mood risau sebab dak Aish demam dedor2 badannnya..tp aktif..ni camno nak holiday nih..huhu

6 comments:

ctmah said... Reply Comment

kan.
bongkak tu tak sampai ke mana kot. silap haribulan terduduk, pastu barulah terhegeh2 cari kita2 ni =)
get well soon aish. demam nak pandai sesuatu tu cikgu..hehe

LydSunshine said... Reply Comment

rin marah siapa ni.... saye ke. huhu... mintak maaf kalau saye lah orgnye.

dedor ke badan aish... dah tu cemana ni. harap2 cepat la sembuh ye si comel aish... hensem boy. dan selamat bercuti-cutian ye rin.

Mimy Hamid said... Reply Comment

gitu la manusia kak...apa nak dikato yg penting bila nak jumpa ni kak azrine

Huny eda said... Reply Comment

jangan marah2 tauk

paling bagus kalau kita jgn ambil hati sgt kalau dah tau org t0 macam ne perangainya

ckup kita doakan gak utk dia..semoga dia cepat sedar..xox0

Si DauN CeRi said... Reply Comment

oihhhh memangggg... memang saya allergic sgt dgn org sombong2 nih kak azrine.. rs cam berbuluuu je mendengaunya. siryes. sekitar sy pon ade spesies mcm ni. tp bila sy rs meluat teramat, last2 sy diam je. sbb manusia mcm ni kalau layan, makin mencanak die menyombong.. huhu



alamak ter all out la kasi komen. komen ikut perasaan mmg cmni.. hihi

Ilya Melissa said... Reply Comment

mcm2 ragam ada manusia ni..kdg2 tersenyum sendiri tgk..kdg2 wat kite stress jek..xpela mungkin diorg belum sdr..doakan yg terbaik utk org camtu..