U Click Me...I Click U Back

Tuesday, October 8, 2013

Bila Dengar Pengalaman Orang..Aku Bersyukur..

As salam..
Masih lagi berkursus di Taman Prima..
Esok last kursus..
Kursus yang best jugak..
Peningkatan Pedagogi Dalam P&P Sains..

Banyak sangat input yang aku dapat..
Tapi kursus ni ko kena present kt depan..
So memang tak sempat nak ngantuk..
Ada je task yang akan diberi..
Wuwu..
Pe pun memang bestla..
Sebab tak borink sangat..
Makan pun best!!!*dietkelaut*

Yang seronok jumpa kekawan sekolah lama..
Berkenalan dengan kekawan baru dari pelbagai sekolah di Selangor..
Yang sadisnya dengar pengalaman beberapa orang cikgu yang sempat bertugas di pedalaman Sabah Sarawak..

Eh..kesian sangat kalau yg dok PJJ dengan pasangan memasing..
Sorang semenanjung..sorang kat Sabah or Sarawak..huhu..
Ada sorang tu siap bwk perut naik bot segala bagai..kesian aku dgr..

Bila aku kaji dan fikir balik..
Aku ni dikira bernasib baikla..
Siap boleh rekues sekolah mana yg aku nak posting..
JPN kol tnya..haha..hebak la jugakkan??
So aku takdela pengalaman berjauhan dengan mak pak ke..orang tersayang ke..

Tapi Allah bagi ujian kita semua lelain.
Dan yang pasti..
ALLAH menguji hambanya bila hambanya memang mampu menghadapi ujian tersebut..
Aku bersyukur sangat Allah permudahkan perjalanan kerjaya aku..
Allah tak uji kita macam ni..
Tapi Allah uji kita macam lain..
Rezeki memasing..
Bahagian memasing..
Yang penting
ALHAMDULILLAH!!

10 comments:

Mama Zharfan said... Reply Comment

masing2 ada rezeki dan ujian masing2..alhamdulillah

eima said... Reply Comment

tu la jd cekgu ni mmg byk cabarab terutamanye klu kena dok belah sabah serawak tu .. kesian .... kat aku kadang tu pun kesian jugak sbb slalu kena tebal muka mintak tolong opiser kat bhg tukar demi kawan2... hihi tp aku rasa hepi bila kawan2 dpt tukar balik sini.puas hati sbb depa rasa hepi

ZazaMyMoon said... Reply Comment

itu lah guru.. sanggup berkorban untuk bangsa & negara.. eh dah macam askar plak nih haha..

betul rine.. bersyukur sangat.. mana2 cikgu yg dpt mengajar dipendalaman tu kesian kann.. kalau yg masih bujang ok lah.. kalau yg dah bekeluarga tu kesian berjauhan huhu

QUEEN of Heart said... Reply Comment

tu lah kan, ujian sebenarnya lebih mendekatkan diri kita pada-Nya.. Macam saya pun berjauhan dengan hubby..

hayati hashim said... Reply Comment

Hebattt la smpi JPN kol tanya...

ameris said... Reply Comment

Tu laa setiap manusia mmg lain ujianNYA kan rine..

Ummiarissa Mahdi said... Reply Comment

betulkan,bila dengar masalah orang lain kita ni kira sanagt bernasib baik,seperti suami saya juga,walaupun banyak kali minta pindah,tak lulus juga,tapi bernasib baik tak kena kawasan pendalaman pun sekarang ni...

fuza said... Reply Comment

I pun PJJ dgn hubby since kawin,.nak masuk 12 thn dah..
Kuat tak kuat...yang menanggung je rasa
Berat Mata memandang.....

rahman.manap said... Reply Comment

Alhamdulillah... Kehidupan cikgu kira baik dan penuh rahmat dah tu. Syukur...
:)

Cik Tieka said... Reply Comment

cegu slmt bertugas..syukur la cegu sbb nasib cegu lebih baik.jom belajar bsyukur.. =)