U Click Me...I Click U Back

Tuesday, September 24, 2013

Berendoila Wahai Anak

As salam..
Morning bloggers..
Mood rajin up 2 entries pepagi ni..
Ahaha..
Nak gebang kat korang2 ni..
Yang dak Aish dah daku ajar tidur berendoi..
Yang lebih dikenali sebagai tidur dalam buaian..

Sebab aku notis dia memang payah tido sesangat..
Tido menetek..pastu 10 minit jaga balik..
Dah camne nak besar dengan sihat kalau tidur pun berkira nak oiii..grrr...

Sebab kat rumah pengasuh dia tak de la pakai buaian ke apa kan?
So aku pun tekad la ~konon
Tak mo ajar pakai buaian..
Tapi lately tengok badan pun dh kecik sikit..
Sebab tak cukup tido..
Risau aku..
So aku cakap kat abah dia suruh cari spring buaian tu..

So siang aku blh buat keje sikit..
Sebab dia kalau berjaga dok lagi pangku kat kaki aku..
Pantang aku berdiri la..
Datang je bertenggek..~comel!!
Tapi kalau tak tidur comel pun hilangkan?
Ahahaha...poyo ummi ko ni aish..
So masa dia 10 bulan la kiranya dia mula tidur buai..







So waktu tidur dia pun teratur..
Takdela nak ngamuk2 tak pasal..
At least sejam lebih dia tidur..
Penah jugak dia tidur 2 jam lebih dalam endoi ni..
Lega la sikit aku nak buat keje kan?

Tapi so far alhamdulillah..
Kalau beralih tempat takde buai pun takpe..
Still boleh tidur dengan lena..
Dalam kereta especially..
Sebab dak Aish suka tidur dalam kete..
Hahaha..
Macam2 la ko dik..

Tq for reading and dropping by..

6 comments:

Cik Puan Rara said... Reply Comment

hehehehe.senang lah bila dh x guna buai kan kak.

erin said... Reply Comment

Aish saya pulak mmg kena buai sesaja, klu tak tidonya seminit je, berasap tangan tepuk bontot dia sejam, kita berhenti je tepuk, luas terus mata dia, maknya ni x smpat buat apa, rumah jd hutan belantara, x boleh mandi, x boleh yakyak, x boleh makan, semua pun x boleh, smpt bertahan x buai smpai dia 10 bulan je, lepas tu mmg x tahan, x boleh buat apa langsung, paksa ayah dia beli buai, dulu ayah dia berkeras takmo tidurkan dia dlm buai, skrg baru ko tau kan bang, betapa seksanya hidupku selama 10 bulan..hahaha

TeacherAzimah said... Reply Comment

org kata mcm2 kan pasal tidokan anak dlm buaian ni. tp i pun sama dua2 anak tido dlm buai. siap ada yg berenjut elektrik tu! puas hati ko dia blh tido 2-3jam waktu siang. mcm2 blh setel masa anak tido tu. so bila dia jaga..kita pun senang hati blh layan dia jer :-)tapi speed buaian elektrik tu kena slow lar...

ameris said... Reply Comment

anak2 amy pn tido berbuai. ingat lg masa rine datang beraya ritu buai diorg atas kepala rine tgh mkn. senang skit nk buat keje bila diorg tido lama. bila diorg terjaga enjut balik tido semula....

mrs kayrul said... Reply Comment

senang aish....mujur la dia x kesah berbuai atau tak...macam anak haikal, nak bagi tido senang jer...masuk dalam keta tak sampai 5 minit terus pengsan...aircond sejuk tue yg selesa tido..klu hadif plak, masuk keta jer terus terbuntang biji mata...menikmati pemandangan la katakan...hehehe

Nad MamaZN said... Reply Comment

Nayli n zakwan pun tdo buai
Especially masa umo 4-8 bulan
Naseb baek dorg bukan jenis nak buai sesaje
Kiranya klu p jln2 ke mana2 takde la kene bwk buai bagai
Masoh boleh bawal diri lagi hehe