U Click Me...I Click U Back

Friday, August 16, 2013

16-8-2013 ~ Kakak Alyaa Dah 12 Tahun

As salam..
Dah besar anak ummi!!
Dah boleh harap nak jaga adik2 dah kan?
Tahun ni peperiksaan besar yang bakal kakak hadapi..
InshaAllah..ummi tahu anak ummi mampu mendapat keputusan yang baik..
Tapi semuanya terletak pada usaha kakak..
Semuanya terletak pada kakak nak berjaya atau tidak?
Abh selalu pesan gitu kan?
Selebihnya kita serahkan pada Allah untuk menentukannya..




Ummi tahu kakak suka baca blog ummi..
So kakak boleh baca apa yang tersirat dalam hati ummi..
Ummi tahu kakak ingat bila ummi ada anak2 yang lebih kecil..
Ummi dah tak bagi tumpuan kat kakak..
Kakak ingat ummi selalu menangkan adik2..
Sebab ummi tak sayangkan kakak
Kakak silap tu..
Kakak dah besar...
Sepatutnya kakak sama2 bantu ummi menjaga adik2 kakak..
Bantu ummi sesama sayangkan adik2..
Buang sifat cemburu kakak pada adik2..
Didik adik2 dengan perkara yang baik2..

Alhamdulillah..ummi tengok kakak dah jaga solat kakak..
Itu yang ummi nak..
Solat pun dah tak payah suruh..syukur..
Kekalkan benda yang baik camni..
Dan ajar adik2 buat perkara baik yang kakak buat k..
Cuma satu je ummi nak kakak buang slowly..
Sifat baran kakak tu..
Bila rasa nak marah tu cepat2 mengucap..


Last but not least..
Happy Birthday Kakak!!
Semoga kakak dapat apa yang kakak impikan..
U know what i meant..
Semoga membesar sebagai anak yang solehah..
Panjang umur dan murah rezeki..
Semoga diterangkan hati semasa menjawab UPSR next month..
Good luck!!


tengok gambar ni adala rasa diri dah kertu tapi jiwa masih muda wa cakap lu..haha..*matakeatas*

7 comments:

Tina Othman said... Reply Comment

haha apalah ada pada umur rin, dan dan nak feeling muda gak kekeke

selamat hari lahir kakak, moga sentiasa panjang umur dan dlm lindunganNya

lupa, selamat hari raya buat rin sekeluarga

mama tisya said... Reply Comment

wah beso dh anak dara...happy busday alya yg ke 12 thn..mcm adik ngan kakak gmbr last tu

Cute Mum said... Reply Comment

wah.. dah besar anak dara.. tapi maknya masih nampak muda...

PUANSTOBERI said... Reply Comment

hepi beday utk kakak..

seronoknya hai ada anak dah anak dara. huhu.. kita sama umo ni..awak dah ada anak dara..kita ni anak saudara ada la baya tu. huhu..

TeacherAzimah said... Reply Comment

Happy birthday kakak! Dah blh jd kwn dgn ummi hehe.. bestnya rine dah ada anak beso dah blh harap tlg2 kan.. blajar rajin2 kakak. Dpt upsr 5A blh masuk sbp. Klu nak masuk sbpisb TA blh tlg hehe..

ieda immi said... Reply Comment

selamat ulang tahun kakak alya ..
semoga jadi anak yg solehah dan cerdik pandai yee ..
besar dah anak dara !;)

Ain Dzaya said... Reply Comment

dah besar anak kak..tapi umi still maintain comel tau! macam adik ngan kakak je...^^