U Click Me...I Click U Back

Wednesday, July 17, 2013

Bonus Aidilfitri 2013 ~ Adakah Akan Menjadi Kenyataan? | PM bayangkan berita gembira penjawat awam

PUTRAJAYA 17 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan akan mengkaji kemungkinan mengumumkan khabar baik kepada penjawat awam terutamanya menjelang perayaan Aidilfitri nanti.
Perdana Menteri yang ditanya pemberita mengenai perkara itu kelihatan senyum dan memberi jawapan ringkas bahawa kerajaan masih mempunyai masa untuk memutuskan soal tersebut.

"Nanti, kita akan melihat perkara ini. Ada masa lagi," katanya ketika menjawab pertanyaan pemberita dalam sidang akhbar yang diadakan selepas majlis pertukaran memorandum pelaburan Koridor Utara di Bangunan Perdana Putra di sini hari ini.

Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam
(CUEPACS ), Datuk Omar Osman meminta kerajaan mempertimbangkan pemberian bonus dua bulan setengah kepada 1.5 juta penjawat awam di negara ini iaitu setengah bulan dipertimbangkan dibayar sebelum Aidilfitri.
Omar berkata, pemberian bonus itu mengurangkan beban penjawat awam dalam membuat persiapan hari raya kerana perbelanjaan ketika Ramadan dan Aidilfitri adalah tinggi berbanding hari biasa.

Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Dr. Ali Hamsa pula percaya Perdana Menteri, akan memutuskan isu pemberian bonus kepada penjawat awam

sempena pembentangan Bajet 2014 nanti. - UTUSAN ONLINE


sumber : Utusan Online


p/s : rasanya macam dapat je kan??wahhhh..syiokknya!!!!

8 comments:

Ummiarissa Mahdi said... Reply Comment

saya nak jugak bonus....kan cikgu rin...saya tumpang bonus suami je...hehehe

NM02 said... Reply Comment

tolong la kasik bonus lebeh skit, upah baju raya tahun ni mahal plak. hahahahaha

Sayangku Zie said... Reply Comment

macam berat jer nak dapat berbulab2 ni cikgu.. hehehe apapun menanti dalam mengharap

eima said... Reply Comment

klu dpt alhamdulillah ...klu xde ..kompom kalah kat besut sana ....huahuahua ....ramai gak tu org gomen belah sana kot ... hahaha

lieyalatif said... Reply Comment

Harap dpt laaa bonus kan....tp tahun ni kite dpt 2 kenaikan so mcm 50-50 gak tu....

e k i n ♥ y u s r i said... Reply Comment

harap2 adelah
AMIN!!!

Mama Zharfan said... Reply Comment

moga2 ada bonus..amiin

PUANSTOBERI said... Reply Comment

dapat le teww... hikhik