U Click Me...I Click U Back

Thursday, July 19, 2012

Bahasa Moden vs Bahasa Pahala


saya perasan anak2 saya pun biasa menggunakan perkataan2 yang dikatakan moden seperti di atas..biasala..anak2 mudah dipergaruhi oleh rakan sebayakan??.. budak2 zaman sekarang memang terlalu moden sampai dah lupa dengan perkataan2 yang lebih sedap didengar dan sekaligus menghadiahkan pahala pada kita..insyaAllah..

*peringatan untuk diri sendiri juga*

7 comments:

Kesuma Angsana said... Reply Comment

bagus sgt2 ni utk dipraktikkan! tq

ReeneeRaaid said... Reply Comment

sangat setuju!!

reeneeraaid.blogspot.com

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Reply Comment

bagus..kena biasakan lidah sebut yg elok..si risya suka sgt sebut terbaekk tu..pengaruh boboboi..bapaknya pon terpengaruh sekali..

pasni sy nk tegurlaa

.........cP~ said... Reply Comment

Salam.

Hmm.Bukan budak-budak saja. Yang besar2 tu la yang mengajarnya. Terkesima jugak lah bahasa2 macam tu lancar je keluar dari mulut sesetengah orang, kadang dah pangkat mak ayah. Kalau kat rumah saya cakap bahasa macam tu memang kena la. Alhamdulillah jugak pernah kena cili dengan mak kecik2 dulu bila cakap bahasa kasar.

kakchik@ella said... Reply Comment

bahasa bdk2 zmn skrg mcm2 lah. Kdg2 ada yg tak sedap telinga kita mendengar, kan.

Teratak Hami said... Reply Comment

Kena praktikkan di rumah ....

Fai CeritaCinta said... Reply Comment

kena print dan tampal ni. kadang2 diri sendiri pun terlupa. hihi