U Click Me...I Click U Back

Friday, May 4, 2012

Pekena Cucur Daging Sedap Nih..

As salam..

petang2 gini kalau dapat pekena cucur sedap nih.. tak kisahla cucur apa pun.. yang penting cucur cicah sos cili.. walahhh gitu.. pekena plak dengan teh o panas erk..

hahaha..

sejak saya pregnant ni suka jugak melayan makanan2 gini.. memangla makan selalu makanan berminyak tak elokkan.. tapi kalau dah sedap tuh.. buat sendiri plak.. anak2 pun melayan.. memang seronok dan rajin je nak membuat..

cucur daging...berapa kali repeat goreng.. anak2 melayan sungguh...

resepinya mudah jek.. saya reka2 sendiri.. untuk inti daging tu pakai je daging cincang cap ramlee burger.. goreng garing2 dengan bawang.. letak kicap sikit.. dah garing sikit terus letak dalam tepung yang dah dibancuh dengan air.. saya buat dalam 3 cawan tepung gandum jek.. cukupla 3-4 kali menggoreng sebab anak2 saya 3orang.. kalau setakat nak makan sekelamin je.. cukup la 2 cawan tepung je kot.. terpulang..

selamat mencuba!!!

7 comments:

mama tisya said... Reply Comment

dapnye cucur daging..pandai reka resepi..yum2

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said... Reply Comment

hehe nak cuba nak cuba..dulu resipi rene yg tumis lemak udang tu dh baper kali sy buat..

♥MAMASYAZA♥ said... Reply Comment

wah mesti sedap ni cucur daging, akak tak penah cuba, kena try jugakla. slalu suka buat cucur jagung ja

MRS. K said... Reply Comment

X penah try n makan lg cucur gini. Nnt nak try la

AyuArjuna BiGoshh said... Reply Comment

wahhh nampak sedapppp.. :)

Cik Anita said... Reply Comment

tak pernah lah buat cucur daging ni.. mesti sedap! tapi memang kena letak kicap eh? utk bagi gelap ke apa? hee

Hanis MY said... Reply Comment

sedapnya... nanti leh cuba... yum!