U Click Me...I Click U Back

Friday, December 2, 2011

Asam Pedas Melaka membuatkan saya teringat kepada arwah

As salam

salam petang Jumaat.. dah makan ke semua??

yang lelaki mungkin baru nak makan sebab balik solat Jumaat.. yang perempuan bekerja ofis.. sure sopink2 kalau rehat lamakan?? hehehe..

hari ni teringin nak makan asam pedas.. dah 2-3 hari postponed sebab Mr Hubby tak de tengahari.. so saya masak simple2 je kat anak2.. simple2 pun takdela cincai.. cuma takdela beria2.. sebab anak2 saya bukan makan banyak sangat pun.. kalau ayam kicap.. ayam masak merah.. baru dorang makan banyak.. 

malangnya saya tak boleh makan ayam.. sebab DR diagnosed saya elergic ayam.. makan je kompem naik gatal2.. banyak plak tuh.. kat peha.. belakang.. tangan dan kaki.. huhu.. tak larat nak menggaru!!



jangan marah saya tempek gambar makanan erk.. hahaha

ada cerita disebalik kisah asam pedas ni.. sebab resepi yang saya suka masak ni diberikan 4 hari sebelum my BFF meninggal kerana pendarahan dalam kepala.. masa tu dia datang lepak rumah saya.. dan saya mintak resepi tu kat dia.. ingat lagi pesanan arwah suruh saya campurkan serbuk kari sikit semasa membuat asam pedas.. tapi seriously.. memang sedapla kalau ditambah dengan serbuk kari.. dalam dua sudu cukup..

ada entry khas untuk arwah yang penah saya buat kat SINI

Arwah Kak Min memakai baju kurung oren..

gambar kenangan semasa sekolah lama aku membuat lawatan ke Petrosains tahun 2009 dan tahun yang sama jugak pada 12/09/2009.. semasa umat islam baru 11 hari menyambut Ramadhan.. Kak Minah kembali kerahmatullah setelah 4 hari koma due to pendarahan dalam kepala.. arwah jatuh semasa sedang menjadi pengawas peperiksaan.. arwah merupakan kawan aku paling rapat when i was teaching at SK Gombak Setia.. al-fatihah to her..:-(

semoga rohnya sentiasa dicucuri rahmat.. amin

thanks for reading and dropping by..

3 comments:

ZYASH said... Reply Comment

Mak pun kalau masak asam pedas letak serbuk kari sedikit. Tu lah rahsianya..huhu

Chekgu Azrine said... Reply Comment

Zyash - yup.. true.. memang sedap!!

Anonymous said... Reply Comment

assalam! katne nak dapat resepinye asam pedas melaka? saya cuma nampak serbuk kari je!